Sputtuh…!

Het lijkt ons inderdaad een vondst, twee van die palen in de bodem prikken in plaats van gedoe met anker of landvast. Reden waarom de introductie in de pleziervaart zolang op zich heeft laten wachten is ondermeer de kunststof vervanging van ketting of staaldraad in de spudpaal. Kwam DSM weer bij kijken. U nadert een gesloten sluis of brug of wilt aanmeren. Gewoon hydraulisch de telescopische spudpalen op de bodem laten zakken en u ligt zo vast als een huis. De palen kunnen een lengte hebben van twee tot acht meter en worden ingebouwd in elk plezierjacht vanaf tien meter. Het Amsterdamse Hollandia Docking Systems is er in geslaagd een bijzonder heldere site over het eigen produkt te laten maken. Daar leert u meer.

Vond je dit interessant? Deel het met anderen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte

Geschreven en/of gepubliceerd door

beheer

Lees ook

Een uniek voorproefje op SAIL 2025: ARA Libertad uit Argentinië

Willemstad aan Haringvliet en Hollandsch Diep

Een nieuwe stap voor Jachtwerf Heeg

Vaarpartners