Het Neusje Van De Transmissie

Wie getriggerd wordt door de mechanische overbrenging van de motor op de schroefas of wie gewoon gek wordt van het lawaai van z’n stampende diesel, wordt met Duitse ‘gründlichkeit’ bediend door Centa, dat in Nederland een vestiging heeft in Stellendam. De innovatieve vondst van de speciaal ontwikkelde en gepatenteerde ‘marine transmissies’ zijn de rubberen elementen, die de kleinste afwijkingen in de uitlijning compenseren. Verder beschikken de stuwdruklagers over sferische koppelingen, die de schroefas gecentreerd in de koppeling klemmen. De geavanceerde Centaflex-koppeling scheelt in trillen en geluid. Er bestaan een hele serie Centaflex elastische koppelingen voor alle mogelijke voortstuwingsinstallaties tussen tandwielkast en schroefas, en tussen motor en waterjet. Hiertoe behoren de Centaflex M, AM, AGM en ACV, speciaal ontwikkeld voor op boten. Wel even studeren en zeker laten informeren om de juiste Centaflex keus te maken.

Vond je dit interessant? Deel het met anderen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte

Geschreven en/of gepubliceerd door

beheer

Lees ook

Boottest: Clever 70s met Suzuki DF 200

Een uniek voorproefje op SAIL 2025: ARA Libertad uit Argentinië

Willemstad aan Haringvliet en Hollandsch Diep

Vaarpartners